Εσείς τι σκέφτεστε για τη ζυγαριά που έχετε στο σπίτι σας; Την κοιτάτε και σας πιάνει ταχυκαρδία από το άγχος, την αποφεύγετε όπως ο διάολος το λιβάνι, ή είναι απαραίτητος σύμμαχος στο αδυνάτισμα και τη διατήρηση του βάρους σας; Εγώ είμαι γενικά από τις γυναίκες που ότι φοβάμαι θέλω να το αντιμετωπίζω, και η ζυγαριά παρότι μου δημιουργεί τρόμο -ειδικά τα τελευταία χρόνια που τα κιλά έρχονται και δεν φεύγουν- είναι ένα εργαλείο που έχω εντάξει στην καθημερινότητά μου. Ειδική δεν είμαι, αλλά μετά από τόσα χρόνια στον αγώνα των ιδανικών κιλών, μετά από συζητήσεις με διατροφολόγους και γυμναστές, αλλά και την αγαπημένη μας περιήγηση στο διαδίκτυο, έχω καταλήξει στο τι ταιριάζει και δουλεύει για μένα.

Το ζύγισμα θέλει συνέπεια

Και η συνέπεια θέλει να ξεπεράσουμε τους φόβους μας, και βεβαίως να μην εθελοτυφλούμε. Συνήθως οι περισσότεροι διαιτολόγοι λένε να ζυγιζόμαστε κάθε εβδομάδα για να είναι πιο αντιπροσωπευτικά τα κιλά που βλέπουμε, εμένα πάντως με βολεύει περισσότερο η σχολή του καθημερινού ζυγίσματος. Με κρατά σε εγρήγορση και σε μία ρουτίνα που με βάζει σε πρόγραμμα.

Η ώρα και η μέρα μετράει

Άλλα τα κιλά το πρωί που ξυπνάμε μετά από ώρες ύπνου ανάλαφρες, άλλα τα κιλά το βράδυ που έχουμε φάει το κατιτίς μας. Άλλα τα κιλά τις μέρες πριν την περίοδο (που συνήθως είναι 1-2 παραπάνω), άλλα τα κιλά αμέσως μετά. Επειδή, λοιπόν, υπάρχουν αυτές οι αυξομειώσεις, οι οποίες δεν οφείλονται απαραίτητα σε κρεπάλες -ε, όχι να κατηγορηθούμε και άδικα!- γι΄αυτό κρατήστε ένα ημερολόγιο για το πόσα κιλά ζυγίζετε κάθε μέρα μία συγκεκριμένη ώρα, και βασίστε τα όποια συμπεράσματα για την πρόοδο της διατροφής ή της διαίτας σας σε αυτά.

Πετάξτε τα περιττά

Είμαι σίγουρη ότι και εσείς όταν ανεβαίνετε στη ζυγαριά κοιτάτε και το γραμμάριο! Αλλάζετε το βάρος μεταξύ των ποδιών, ρουφάτε την κοιλιά, στέκεστε αέρινα (μη σας στενοχωρήσω, αλλά τίποτα από αυτά δεν πιάνει). Απλά φορέστε όσο το δυνατόν ή και καθόλου ρούχα ( σε καμία περίπτωση δεν ανεβαίνουμε με παπούτσια, παλτό, βαριά κοσμήματα) ώστε να μην έχετε καμία επιβάρυνση στο νούμερο που θα δείτε.

Ζυγιστείτε σε σκληρό έδαφος

Τοποθετήστε τη ζυγαριά σας σε επίπεδο και σκληρό έδαφος για να έχετε τα πιο σωστά αποτελέσματα. Bonus tip : Μη κρατιέστε από κάπου ή λυγίζετε στη μία πλευρά, καθίστε σε στάση προσοχής.

Μην ξεχνάτε τη μεζούρα

Ναι, αυτό είναι πολύ βασικό. Εμένα μου άλλαξε τον τρόπο που αντιμετωπίζω το σώμα και το βάρος μου. Ειδικά μετά την ηλικία των 40, δεν έχει τόση σημασία η ζυγαριά όση η μεζούρα και οι πόντοι που συγκεντρώνονται ή χάνονται από επίμαχες περιοχές. Μετρηθείτε, ειδικά σε περιοχές όπως η κοιλιά, οι γλουτοί, η περιφέρεια και κρατήστε στο ημερολόγιο σας μία ξεχωριστή στήλη δίπλα από το βάρος σας.

Όσες φορές, όμως, και να ζυγιστείτε, όποια και αν είναι η τέλεια εικόνα του σώματος για εσάς, να μην ξεχνάτε ότι είναι απλά αριθμοί. Δεν υπάρχει τίποτα πιο σημαντικό από τη διατήρηση του σωστού βάρους και του υγιεινού τρόπου διατροφής για την υγεία μας, την ευεξία μας και την θετική μας ψυχολογία.