Έχεις παρατηρήσει τον εαυτό σου όταν τρως;

Που βρίσκεσαι; Με τι άλλο ασχολείσαι παράλληλα; Ευχαριστιέσαι το φαγητό σου;

Όταν κάνω αυτή την ερώτηση στα άτομα που συνεργάζομαι οι περισσότεροι θα απαντήσουν ότι μέσα στην μέρα τρώνε γρήγορα, όρθιοι μπροστά στο ψυγείο ή στην τηλεόραση, στο αυτοκίνητο, στον δρόμο.

Κι όμως, από τις πιο σπουδαίες συνήθειες που μπορείς να αποκτήσεις στην διατροφή σου είναι να τρως αργά. Είναι τόσο απλό, ωστόσο ελάχιστοι χρησιμοποιούμε αυτό το ισχυρό όπλο.

Πως θα σε βοηθήσει η συνήθεια του να τρως αργά:

Θα νιώθεις χορτάτη για περισσότερη ώρα μετά το γεύμα

Είναι θέμα φυσιολογίας του οργανισμού. Τα σήματα κορεσμού χρειάζονται 20 λεπτά για να παραχθούν και να ειδοποιήσουν τον εγκέφαλό σου ότι χόρτασες

Θα ξεφορτωθείς το ενοχλητικό φούσκωμα και την δυσπεψία

Όταν τρως γρήγορα, κόβεις την τροφή σε μεγάλα, δύσπεπτα για το στομάχι σου, κομμάτια και παράλληλα καταπίνεις πολύ αέρα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να δημιουργείται φούσκωμα και πόνος στην κοιλιά.

Μαθαίνεις να ακούς το σώμα σου

Πολλές φορές τρώμε από συνήθεια συγκεκριμένες ώρες, χωρίς όμως να πεινάμε. Άλλες φορές νιώθουμε πως πρέπει να τελειώσουμε οπωσδήποτε όλο μας το φαγητό.

Τρώγοντας αργά και πιο συνειδητά αρχίζουμε να καταλαβαίνουμε το σώμα μας, τις ανάγκες του και τα σήματα που μας στέλνει όταν χόρτασε ή όταν πεινάει πραγματικά.

Πως να το καταφέρεις στην πράξη:

1. Πάρε μερικές αναπνοές

Για αρχή προσπάθησε να επικεντρώσεις την προσοχή σου στην αναπνοή σου. Κάθε φορά που καταπίνεις μια μπουκιά πάρε και από μια αναπνοή. Τόσο απλό.

2. Ένα λεπτό επιπλέον την φορά

Ξεκίνα με μικρά βήματα. Κάθε φορά προσπάθησε να παρατείνεις το γεύμα σου ένα λεπτό επιπλέον από την προηγούμενη. Όταν φτάσεις τα 15 λεπτά θα έχεις ήδη αρχίσει να βλέπεις μεγάλες διαφορές στο σώμα και την όρεξή σου

3. Κλείσε για λίγο τα social media

Ήμαστε συνεχώς απασχολημένοι με το κινητό μας, όλη μέρα. Όταν τρως δοκίμασε να απομακρύνεις το κινητό σου για λίγο από το τραπέζι. Θα αρχίσεις να παρατηρείς καλύτερα το φαγητό σου, να συνειδητοποιείς τι και πόσο τρως, πράγμα που θα σε βοηθήσει να χορταίνεις πιο εύκολα και να μην τσιμπολογάς αμέσως μετά το φαγητό

4. Παρατήρησε τι επηρεάζει την ταχύτητα με την οποία τρως

Έχεις προσέξει τι είναι αυτό που σε οδηγεί στο να τρως γρήγορα;

  • Το μέρος που τρως (πχ: στο γραφείο, μπροστά στον υπολογιστή),
  • Με ποιόν τρως (κάποιοι άνθρωποι τείνουν να τρώνε υπερβολικά γρήγορα, αυτό μπορεί να σε επηρεάζει),
  • Πότε τρως (το βραδινό μπροστά στην τηλεόραση δεν είναι ο καλύτερος τρόπος να χαλαρώσεις και να απολαύσεις το φαγητό σου)

5. Απόλαυσε πραγματικά το φαγητό σου

Η απόλαυση του φαγητού ξεκινάει όταν τρως με αργό ρυθμό. Αρχίζεις να αισθάνεσαι πιο έντονες τις γεύσεις, τις διαφορετικές υφές, παρατηρείς τα χρώματα και απολαμβάνεις την μυρωδιά του.

Στο επόμενο γεύμα σου λοιπόν, δοκίμασε το. Φάε αργά, απόλαυσε το φαγητό σου μακρυά από παράγοντες που σε αγχώνουν. Δεν μπορείς να φανταστείς πόσο ισχυρή είναι αυτή η συνήθεια και τα οφέλη που έχει για εσένα και το σώμα σου.



Είμαι η Γεωργία Στυλιανοπούλου και είμαι Διαιτολόγος-Διατροφολόγος.
Αγαπώ την υγιεινή διατροφή, λατρεύω το καλό φαγητό και έχω μια ακατανίκητη μανία να βοηθήσω όσους περισσότερους μπορώ να ξεπεράσουν προβλήματα γύρω από τη διατροφή και να αγαπήσουν το σώμα τους!

www.geonutrition.gr




Κεντρική φωτογραφία: Mariana Medvedeva on Unsplash