Είναι αλήθεια, το πήρα απόφαση! Κηρύσσω πόλεμο σε αυτά τα 3 κιλά που τόσο πολύ με αγάπησαν και δεν λένε να φύγουν από πάνω μου ότι προσπάθεια και να κάνω τους τελευταίους μήνες. Και μη νομίζετε ότι δεν προσπάθησα. Τις περισσότερες από τις δίαιτες που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο, τις δοκίμασα ή -έστω- τις τύπωσα και τις διαβάζω συχνά προσπαθώντας να μαζέψω τα κουράγια μου και να τις ξεκινήσω (όχι σήμερα εννοείται, από Δευτέρα…). Είμαι σίγουρη ότι κάτι σας θυμίζουν όλα αυτά, όπως και δίαιτες που η φίλη, η μαμά, η συνάδελφος σας είπαν ότι κάνουν θαύματα και ας πρέπει να καταπιεστείτε:

  • Κόβοντας μαχαίρι τα αγαπημένα σας ζυμαρικά, γαλακτοκομικά, οτιδήποτε έχει γλουτένη, υδατάνθρακες και πάει λέγοντας. Τώρα, το γιατί το κάνετε αυτό, ούτε εσείς, ούτε εγώ το ξέρουμε ακριβώς, κάτι σκόρπιες θεωρίες έχουμε ακούσει, κάποιες έρευνες διαβάσαμε στο internet, κάποια celebrity διαφήμισε τη Χ και την Ψ δίαιτα και σκεφτήκαμε “Εδώ είμαστε! Αυτή είναι η λύση!”
  • Βγαίνοντας έξω σε εστιατόρια, πηγαίνοντας ταξίδια και διακοπές νιώθοντας τύψεις που δεν μπορείτε να γευτείτε όλα όσα θα θέλατε χωρίς τύψεις και ενοχές.
  • Ακολουθώντας -για όσο χρόνο αντέξετε- περιοριστικές δίαιτες με μαρούλια, πατάτες και κρέας ως αποκλειστικές τροφές, σε σημείο που σας ήρθε ζαλάδα και σκοτοδίνη και ορμίσατε τελικά στο πρώτο ζαχαροπλαστείο για προφιτερόλ και εκμέκ που εμφανίστηκε στο δρόμο σας.

Τα έχω βιώσει όλα τα παραπάνω, πιστέψτε με. Γι΄αυτό και από σήμερα η δίαιτα που θα ξεκινήσω δεν θα μοιάζει με καμιά από όλες αυτές που ακολούθησα – ή προσπάθησα να ακολουθήσω- τα προηγούμενα χρόνια. Θα είναι μία δίαιτα που θα στηρίξω στην υγιεινή διατροφή, σίγουρα μειώνοντας τις θερμίδες που καταναλώνω, αλλά σε καμία περίπτωση δεν θα στερηθώ τις γλυκές (και αλμυρές μπορώ να σας πω) απολαύσεις της ζωής, όπως ένα παγωτό χωνάκι σοκολάτα ή ένα, άντε και δύο, κομμάτια από την αγαπημένη μου πίτσα.

Θα επιλέγω γεύματα βασισμένα στη μεσογειακή διατροφή

Η διατροφή μου θα είναι βασισμένη στην διάσημη πλέον μεσογειακή διατροφή και τα αμέτρητα οφέλη της για την υγεία και την ομορφιά μας, με περισσότερα φρούτα και λαχανικά, δημητριακά, ξηρούς καρπούς, γαλακτοκομικά χαμηλών λιπαρών, άπαχο κρέας, προϊόντα ολικής άλεσης και, φυσικά, το άφθονο στην Ελλάδα παρθένο ελαιόλαδο. Θα προσπαθώ να μαγειρεύω περισσότερο στο σπίτι, από τις αγαπημένες συνταγές που όπως σας έχω εκμυστηρευτεί συγκεντρώνω για τα σαββατιάτικα δείπνα μου, ή όταν βγαίνω έξω θα επιλέγω με προσοχή εστιατόρια που προσέχουν τις πρώτες ύλες τους, με ποιοτική κουζίνα.

Θα τρώω συνειδητοποιημένα

Την ώρα που θα επιλέγω για να φάω θα είμαι πραγματικά εκεί, ψυχή τε και σώματι. Ξέρετε πόσες φορές έχω τελειώσει το φαγητό μου και δεν έχω καταλάβει ότι έχω φάει, δεν νιώθω ότι έχω ευχαριστηθεί τη στιγμή, ακριβώς γιατί το μυαλό μου ήταν κάπου αλλού; Τέρμα το φαγητό μπροστά από την τηλεόραση, όρθια στο πόδι επειδή βιάζομαι να κάνω κάτι άλλο, πιο “σημαντικό”, λες και δεν είναι αρκετά σημαντική η στιγμή που αναπληρώνω την ενέργεια μου και προσφέρω στον οργανισμό μου τα θρεπτικά συστατικά που έχει ανάγκη. Δεν θα καταπίνω ολόκληρες τις μπουκιές από το άγχος και τη βιασύνη μπροστά στον υπολογιστή του γραφείου, θα κάνω ένα διάλειμμα σαν άνθρωπος να ξεκουράσω και να ανεφοδιάσω το σώμα και το μυαλό μου.

Θα ακούω το σώμα μου

Όταν πεινάω θα τρώω, όταν διψάω θα πίνω, όταν έχω χορτάσει θα σταματώ το φαγητό, όταν θέλω να υποκύψω σε ένα πειρασμό θα το κάνω. Πάντα, όμως, με μέτρο. Χωρίς να στερούμαι, χωρίς να με τιμωρώ, χωρίς να με καταπιέζω. Ακόμη και αν επιλέξω να παρεκκλίνω από τη δίαιτα και διατροφή μου, δεν θα νιώθω τύψεις, δεν θα νιώθω ντροπή. Θα χαίρομαι με τις επιλογές μου, και ότι δεν κάνω απόλυτα σωστά θα φροντίζω να το διορθώνω και να επανέρχομαι στο στόχο μου.

Θα γνωρίσω το σώμα μου και τις ανάγκες του

Όταν είμαι σε δίλημμα για το αν πρέπει να φάω κάτι ή να ενδώσω σε έναν πειρασμό, θα ρωτάω τον εαυτό μου “Θέλω πραγματικά, έχω πραγματικά ανάγκη να το φάω ή προσπαθώ να καλύψω κάποια άλλη ανάγκη μου αυτή τη στιγμή;” “Είναι πείνα ή συναισθηματικό κενό αυτό που νιώθω;” Και πάντα, καθώς με τα χρόνια μαθαίνουμε το σώμα μας, αξιολογούμε την κάθε μας επιλογή με τον αντίκτυπο που θα έχει στον οργανισμό μας. Εγώ, για παράδειγμα, έχω παρατηρήσει ότι κάθε φορά που καταναλώνω ζυμαρικά μετά νιώθω πρησμένη, φουσκωμένη, έχω μια αίσθηση δυσφορίας. Η κατανάλωση γαλακτοκομικών κάνει την κοιλιά μου τούμπανο σαν να διανύω τον 4ο μήνα εγκυμοσύνης. Σε άλλους ανθρώπους, ο οργανισμός τους αντιδρά στην κατανάλωση ξηρών καρπών ή συγκεκριμένων λαχανικών. Κρατήστε ένα ημερολόγιο με το τι καταναλώνετε και το πως αντιδρά ο οργανισμός σας, και σύντομα θα έχετε μία καλύτερη εικόνα.

Αυτοί είναι οι κανόνες που θα ακολουθήσω στη νέα μου απόπειρα να χάσω αυτά τα 2-3 παραπάνω κιλά που με ταλαιπωρούν. Και έχω ένα προαίσθημα, ότι αυτή τη φορά θα τα καταφέρω, γιατί στόχος θα είναι, με αγάπη και σεβασμό για το σώμα μου, να προσθέσω νέες, υγιεινές συνήθειες στην καθημερινότητά μου, και κάθε μέρα να μαθαίνω το εαυτό μου όλο και καλύτερα!