Ορισμένες βιταμίνες εμπλέκονται στη διαδικασία του μεταβολισμού και όταν βρίσκονται σε επάρκεια μας «βοηθούν» τόσο στη διαδικασία της απώλειας βάρους όσο και στην εύρυθμη λειτουργία του οργανισμού. Ποιές όμως είναι οι βιταμίνες αυτές και πώς μας βοηθούν;

  • Οι βιταμίνες Β6 και Β12 πιο συγκεκριμένα συμμετέχουν στη λειτουργία του θυρεοειδούς αδένα και να βοηθούν να καθαρίσει το σώμα από τα «απόβλητα»
  • Η βιταμίνη Β3 αυξάνει την παραγωγή ενέργειας
  • Η γνωστή σε όλους Βιταμίνη C είναι απαραίτητη για την επεξεργασία του θυρεοειδούς και μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη βελτίωση της ενεργειακής αξιοποίησης των τροφίμων
  • Η Βιταμίνη Β2 απομακρύνει τις ουσίες που παρεμβαίνουν στη λειτουργία του θυρεοειδούς
  • Η βιταμίνη Α ενισχύει τη δράση της ορμόνης Τ3
  • Η βιταμίνη Ε βελτιώνει τη χρήση των Τ3 και Τ4 ορμονών για την αύξηση του μεταβολικού ρυθμού


Οι συγκεκριμένες βιταμίνες είναι βιταμίνες που βρίσκονται σε τρόφιμα που χρησιμοποιούμε καθημερινά και σε περίπτωση που βρίσκεστε σε ανεπάρκεια θα πρέπει να αυξήσετε:

Β6 & Β12

Υπάρχουν σε κόκκινα κρέατα, ξηρούς καρπούς, όσπρια, δημητριακά ολικής άλεσης, αυγά, τόνο και σαρδέλες


Βιταμίνη Β3

Υπάρχει σε κόκκινα κρέατα, δημητριακά ολικής αλέσεως, όσπρια και ξηρούς καρπούς


Βιταμίνη C

Όλα τα εσπεριδοειδή, κυρίως γκρέιπφρουτ είναι πλούσια σε βιταμίνη C.
Μπορεί επίσης να βρεθεί σε πιπεριές, λάχανο, μαϊντανό, μπρόκολο, ακτινίδια και φράουλες.


Β2

Υπάρχει σε σπανάκι, σπαράγγια, γάλα και όλα τα παράγωγα.


Βιταμίνη Α

Είναι διαλυτή σε λιπαρά και βρίσκεται στο βούτυρο και το πλήρες γάλα. Τα καρότα, μπρόκολα, πατάτες και λάχανο είναι μερικά από τα λαχανικά πλούσια σε βιταμίνη Α.


Bιταμίνη Ε

Βρίσκεται σε αμύγδαλα, ηλιόσπορους, πάπρικα, πιπέρι, φιστίκια, βασιλικό και ρίγανη.


Εσείς πήρατε όλες τις βιταμίνες που χρειάζεστε σήμερα;


Η Θέλεια Βασιλαντωνάκη είναι κλινικός διαιτολόγος-διατροφολόγος με ειδικότητα στην ψυχολογία. Διατηρεί ιατρείο στο Γαλάτσι Αττικής. Αγαπά τη φύση τα ζώα και… τα παγωτά!

@dietitian_theleia




Κεντρική φωτογραφία: Yu Hosoi on Unsplash