Άννα Σκουλαρίκη
A story to tell…

Τι είναι αυτό που μας βρήκε;; Πριν ακριβώς ένα χρόνο κανείς δεν υποπτευόταν την ακραία αλλαγή της καθημερινότητάς μας. Άλλαξε ο τρόπος που περισσότεροι εργαζόμενοι δουλεύουν, άλλαξε ο τρόπος της σχολικής εκπαίδευσης των παιδιών, άλλαξε ο τρόπος που γυμναζόμαστε, που συγχρωτιζόμαστε, που αναπνέουμε. Όλα προς το χειρότερο μοιάζουν, αφού ακόμα παλεύουμε να συνηθίσουμε τα νέα μέτρα και σταθμά.

Αλλά όπως έλεγαν και οι αρχαίοι ημών πρόγονοι “ουδέν κακόν αμιγές καλού” και εδώ θα σταθούμε εμείς. Ο καθρέπτης μας είναι ο αδιάσειστος μάρτυρας ότι κάτι έχει πάει προς το καλό. Έχετε προσέξει ότι το δέρμα του προσώπου μας εκπέμπει μία αγνώριστη λάμψη; Έχετε διαπιστώσει τις αλλαγές στο σώμα μας; Δε μιλάω για τα κιλάκια που όλοι πήραμε στο lockdown, κοίτα που τελικά μας πάνε! (λέμε τώρα…), αλλά για την ευεξία και την ελαστικότητα της επιδερμίδας μας.

Σε αυτές τις νίκες έχουν συμβάλει σημαντικά οι καινούριες μικρές ρουτίνες που αποκτήσαμε την εποχή του ημί-εγκλεισμού. Ρουτίνες που σίγουρα θα γίνουν αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μου και της μ.κ (μετά κοροναϊού) εποχής, αφού αποδείχθηκαν άκρως αποτελεσματικές.

Πόδια σηκωμένα

Τρικ-πολυεργαλείο. Δεν έχετε παρά να αφιερώσετε 10-15 λεπτά ημερησίως για να βοηθήσετε το σώμα σας ποικιλότροπα με την παρακάτω στατική άσκηση. Ξαπλώνετε στο κρεβάτι και φέρνετε τα πόδια σας πάνω στον τοίχο ώστε να σχηματίζεται ορθή γωνία.

Με αυτόν τον τρόπο αποσυμφορείται το βάρος από τη μέση, που τόσο επιφορτίζεται τις σκληρές, πολλές φορές, οικιακές δουλειές. Ένα ακόμα όφελος που μας προσφέρει είναι οτι εναντιώνεται στην κυτταρίτιδα και στην όψη του “φλοιού πορτοκαλιού”. Όταν τα πόδια είναι σηκωμένα πάνω από το επίπεδο της καρδιάς, το αίμα ρέει πιο γρήγορα και επομένως αιματώνει επισταμένως τους γλουτούς, ένα δύσκολο σημείο στο γυναικείο σώμα. Ακόμα έχω παρατηρήσει οτι με αυτήν την καθημερινή συνήθεια, λεπταίνει ο περίγυρος των αστραγάλων μου. Επωφεληθείτε αυτού του 15λέπτου για να διαβάσετε το επόμενο κεφάλαιο του βιβλίου που ξεκινήσατε πριν καιρό και έχει μπει πάλι στο ράφι ή κάντε έναν καθαρτικό διαλογισμό.

Ενυδάτωση από πάνω μέχρι κάτω

Βρήκα επιτέλους το χρόνο να εντρυφήσω στα πολλών ειδών λαδάκια που βρίσκονται σπίτι μου! Στο εμπόριο κυκλοφορούν, ως επί το πλείστον, λάδια ξηρά για μαλλιά, πρόσωπο και σώμα, καθώς η κοσμετολογία προσπαθεί να ακολουθήσει τους γρήγορους ρυθμούς ζωής της σύγχρονης γυναίκας. Τα ξηρά λαδάκια απορροφώνται εύκολα εξοικονομώντας χρόνο για τις πολυάσχολες κυρίες. Δεν παύει όμως να μην είναι 100% φυσικά, όπως τα καλούδια που κρύβει το ντουλάπι της κουζίνας μας. Τα λάδια που προέρχονται κατ’ευθείαν από τη φύση θεωρούνται πιο “βαριά” για καλλωπισμό, και συνεπώς χρειάζονται αρκετά περισσότερο χρόνο για να εισχωρήσουν στο δέρμα και στην τρίχα. Έτσι όλο και λιγότερες γυναίκες τα προτιμούν, αλλά τώρα ως άλλοι τρόφιμοι στους τοίχους του σπιτιού μας, από χρόνο άλλο τίποτα! Ελαιόλαδο, καστορέλαιο, δαφνέλαιο για το τριχωτό της κεφαλής μας. Αμυγδαλέλαιο για το κορμί μας. Σουσαμέλαιο για γύρω από τα μάτια μας, να ελαττώσει το λεγόμενο “πόδι της χήνας”. Λάδι καρύδας για το πρόσωπο μας. Σε συνδυασμό με 8-10 ποτήρια νερό την ημέρα, θα δείτε τον εαυτό σας να ξανανιώνει!

Φυσικές συνταγές ομορφιάς

Αγαπημένη ασχολία στην καραντινο-εποχή χρίστηκε το κυνήγι των φυσικών συνταγών ομορφιάς. Μιας και τα καταστήματα καλλυντικών παραμένουν κλειστά, τα φαρμακεία πουλάνε σε τιμές “φαρμακείου” και τα πάρε-δώσε με τα couriers των e-shops αποδεικνύονται, ουκ ολίγες φορές, αφερέγγυα, στράφηκα στη μόνη επιλογή που σκέφτηκα. Να γίνω η αισθητικός του εαυτού μου. Έχω ξεχωρίσει συνταγές με βάση τα φρούτα οπού εκτός από καλύτερη όψη, μου προσφέρουν και ένα υγιεινό σνακ. Πρώτη στη λίστα μου έρχεται αυτή με τις φράουλες που το λαμπερό αποτέλεσμα το παρατήρησαν και οι συγκάτοικοι μου. Δε χρειάζεστε παραπάνω από μισό φλιτζάνι λιωμένες φράουλες, 1 κουταλιά της σούπας γάλα και 1 κουταλιά της σούπας αλεύρι καλαμποκιού. Τα αναμειγνύετε…και…voila το ελιξίριο σας! Απλώνετε στο δέρμα για 15′ max και ξεβγάζετε με χλιαρό νερό.

Υγιεινά σνακς

Έμαθα να με φροντίζω και εκ των έσω. Τέρμα τα γρήγορα και βολικά συσκευασμένα σνακς. Ενδιάμεσα από τα κύρια γεύματά μου, καταπραΰνω την πείνα ή τη λιγούρα μου με μία χούφτα ξηρούς καρπούς ή αποξηραμένα φρούτα σε συνδυασμό με μια κούπα τσάι. Οι ξηροί  καρποί δίνουν ενέργεια και κρατάνε το στομάχι γεμάτο, ενώ το τσάι είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά και πολυφαινόλες, οι οποίες έχουν την ικανότητα να καταπολεμούν την καταστροφή των κυττάρων. Προτιμώ το πράσινο τσάι (χαίρομαι όταν το βρίσκω αρωματισμένο με δυόσμο, λουίζα, λεμονόχορτο, λευκό ροδάκινο και αμύγδαλα. Η οσφρητική εικόνα του μου θυμίζει καλοκαιρινό απογευματάκι!) και το συνδυάζω με καρύδια, τα οποία βρίσκω πιο χορταστικά σε σχέση με άλλους ξηρούς καρπούς.

Περπάτημα

Τα γυμναστήρια κλειστά και τα ομαδικά sports απαγορευμένα. Τι μένει λοιπόν; Περπάτημα για 30’ ημερησίως είναι υπέρ-αρκετά για να δείτε ευχάριστες αλλαγές σε πνεύμα και σώμα. Είναι ιδανική άσκηση για κάψιμο καθαρού λίπους, εφόσον γίνεται σε γοργό ρυθμό. Θα  χρειαστείς ένα καλό ζευγάρι παπούτσια για να αποφύγεις μικροτραυματισμούς στη μέση και στα γόνατα (λόγω σκληρότητας της ασφάλτου) και ξεκινάμε! Προτίμησε να περπατάς το πρωί όταν ο οργανισμός είναι γεμάτος ενέργεια και το βράδυ όταν θες να χαλαρώσεις από τις φροντίδες της ημέρας.

Να που μέσα στον κυκεώνα των κρουσμάτων, του φόβου, της ανησυχίας και των εμβολίων επαναπροσδιορίζουμε τον εαυτό μας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο!




Κεντρική φωτογραφία: Chelsea shapouri on Unsplash