Πόσα έχεις ακούσει εκεί έξω για το αδυνάτισμα;

Τσάι αποτοξίνωσης, συμπληρώματα, ακραίες και περιοριστικές δίαιτες, νερό με λεμόνι, γκρέιπφρουτ, περίεργοι συνδυασμοί τροφίμων…

Όλες αυτές οι «μόδες» που βγαίνουν κατά καιρούς δεν έχουν κανένα αποτέλεσμα σε βάθος χρόνου. Γιατί ας το παραδεχτούμε, καλά είναι να χάσεις 6 κιλά σε 1 μήνα, αλλά όχι αν αμέσως μετά πάρεις τα διπλάσια.

Σε αυτό το άρθρο έχω συγκεντρώσει τα 8 καλύτερα tips για απώλεια βάρους, που βασίζονται σε έρευνες ετών. Όλα έχουν ένα κοινό: δεν σχετίζονται με τον περιορισμό και την στέρηση φαγητού.

Πάμε να τα δούμε μαζί:

Πρωτεΐνη στο πρωινό

Η πρωτεΐνη μας δίνει για περισσότερη ώρα το αίσθημα του κορεσμού, μας κρατάει δηλαδή χορτάτους. Έτσι, αν επιλέγουμε πρωινά που περιέχουν κάποια πηγή πρωτεΐνης, σε συνδυασμό με σύνθετους υδατάνθρακες, θα μας δώσουν ενέργεια να ξεκινήσουμε την μέρα μας.

Μερικές ιδέες τέτοιων πρωινών είναι:

  • Oμελέτα με λαχανικά
  • Bραστό αυγό με 1 φέτα ψημένο ψωμί και μερικά ντοματίνια
  • Tοστ με 1 φέτα τυρί, μαρούλι, ντομάτα
  • 2 σπιρτόκουτα τυρί, 1 μικρό παξιμάδι και στικς αγγούρι, καρότο

Αν είσαι βέβαια από τα άτομα που θέλουν πιο γλυκό πρωινό, μπορείς να δοκιμάσεις τα παρακάτω:

  • Γιαούρτι 2% με βρώμη και ξηρούς καρπούς (ή σπιτική granola)
  • Γάλα με δημητριακά ολικής και 1 φρούτο
  • Φρυγανιές με ταχίνι
  • Smoothie με γιαούρτι (ή γάλα) και φρούτα
  • Aνθότυρο με φρυγανιά και 1 κ.γ. μέλι

Ξέχνα τους χυμούς

Πολλές φορές παραπλανιόμαστε από τρόφιμα που νομίζουμε ότι είναι υγιεινά.

Πρώτον, επειδή είναι υγιεινό δεν σημαίνει ότι δεν έχει θερμίδες. Άρα, αν καταναλώνω σε μεγάλες ποσότητες ακόμα και υγιεινές τροφές (πχ: βρώμη, φρούτα, μέλι, ταχίνι, αβοκάντο κ.α.) οι θερμίδες που θα παίρνω είναι πολλές.

Δεύτερον, πολλά προϊόντα πωλούνται για υγιεινά ενώ στην πραγματικότητα κρύβουν πολύ ζάχαρη. Ένα από αυτά είναι και οι χυμοί. Όλοι, ανεξαιρέτως, οι χυμοί του εμπορίου έχουν ζάχαρη. Ένα φυσικός χυμός για να φτιαχτεί έχει πολύ περισσότερα φρούτα από όσα θα έτρωγες φυσιολογικά μέσα στην μέρα σου.

Νερό και πάλι νερό

Είναι ο καλύτερος βοηθός σου στο αδυνάτισμα και είναι δωρεάν!

Το νερό συμμετέχει σχεδόν σε όλες τις λειτουργίες του σώματός μας. Πολλές μελέτες επιπλέον δείχνουν ότι η κατανάλωση νερού πριν το φαγητό βοηθάει στην απώλεια βάρους, χωρίς να προκαλεί καμία απολύτως στομαχική διαταραχή.

Φυτικές ίνες

Οι φυτικές ίνες, όπως και οι πρωτεΐνες, δημιουργούν το αίσθημα του κορεσμού. Μένουμε λοιπόν χορτάτοι για περισσότερη ώρα και δεν καταφεύγουμε σε γλυκά και τσιμπολογήματα.

Προσπάθησε να εντάξεις φυτικές ίνες σε κάθε σου γεύμα. Πώς μπορείς να το κάνεις αυτό;

Εύκολα, απλά θα θυμάσαι ότι οι φυτικές ίνες πάνε μαζί με το χρώμα στα φαγητά, άρα όλα τα λαχανικά και τα φρούτα έχουν φυτικές ίνες. Πρόσθεσε λοιπόν καρότο, πιπεριά, κρεμμύδι στα γεύματα σου, συνόδευσε τα με σαλάτα ή βραστά λαχανικά και μην ξεχνάς τα φρούτα σου ενδιάμεσα.

Φάε αργά

Είναι η συμβουλή με τα πιο άμεσα αποτελέσματα στο βάρος σου.

Αν συνηθίζεις να τρως γρήγορα, μπροστά στον υπολογιστή ή στην τηλεόραση, δοκίμασε αυτό το tip. Ο εγκέφαλός μας χρειάζεται 15-20 λεπτά για να στείλει το μήνυμα στο στομάχι ότι γέμισε, ότι έχουμε χορτάσει.

Κάνε το εξής πείραμα:

  • Δοκίμασε να φας ένα γεμάτο πιάτο φαγητό με τον γρήγορο ρυθμό που συνηθίζεις.
  • Δοκίμασε την επόμενη φορά να φας ακριβώς την ίδια ποσότητα φαγητού σε 15 με 20 λεπτά. Βάλε το ρολόι του κινητού σου να μετράει.

Θα παρατηρήσεις ότι με την ίδια ακριβώς ποσότητα φαγητού την πρώτη φορά δεν αντιλαμβάνεσαι ότι έφαγες, ενώ την δεύτερη θα έχεις χορτάσει πριν καν αδειάσεις το πιάτο σου!

Κοιμήσου καλά

Ο οργανισμός μας, όταν είναι κουρασμένος, αλλά αναγκάζεται να λειτουργήσει υπερωρίες, ψάχνει από κάπου να αναπληρώσει την χαμένη του ενέργεια. Μας οδηγεί λοιπόν σε γλυκές και λιπαρές τροφές. Ο καλός ύπνος (μεταξύ 6-7 ωρών, ανάλογα το άτομο), μας δίνει ενέργεια να λειτουργήσουμε μέσα στην μέρα και κρατάει τις ορμόνες μας σε μια ισορροπία.

Ξεκίνα λοιπόν να δοκιμάζεις αυτά τα tips και θα δεις αμέσως την διαφορά στα κιλά και την διάθεσή σου!

Είμαι η Γεωργία Στυλιανοπούλου και είμαι Διαιτολόγος-Διατροφολόγος.
Αγαπώ την υγιεινή διατροφή, λατρεύω το καλό φαγητό και έχω μια ακατανίκητη μανία να βοηθήσω όσους περισσότερους μπορώ να ξεπεράσουν προβλήματα γύρω από τη διατροφή και να αγαπήσουν το σώμα τους!

www.geonutrition.gr

Κεντρική φωτογραφία: Dan Gold on Unsplash