Και εκεί που είμαστε έτοιμες να φορέσουμε το στενό μας φόρεμα, την pencil φούστα ή απλά να βγούμε επιτέλους στην παραλία με το καινούριο μας μαγιό, τσουπ! να σου η κοιλίτσα να ξεπροβάλλει -όχι και τόσο κολακευτική- και να μας χαλάει την κορμοστασιά λαμπάδα που με τόσο κόπο έχουμε χτίσει (δεν θέλω ειρωνικά χαμόγελα στο σημείο αυτό, μόνο επιφωνήματα αυτοπεποίθησης!). 
Το γνωστό σε όλες μας φούσκωμα, είναι μια κατάσταση που εμένα τουλάχιστον με ταλαιπωρεί χρόνια. Και δεν είναι μόνο το πόσο επηρεάζει την εμφάνισή μου, είναι και αυτό το απαίσιο αίσθημα δυσφορίας που προκαλεί και που συνήθως κάνει μέρες να περάσει. Όπως καταλαβαίνετε, έχω ψάξει τα πάντα γύρω από το θέμα, και έχω καταλήξει ότι ναι, υπάρχει αντιμετώπιση, αρκεί να ακολουθούμε 7 απλούς κανόνες για την πρόληψη και αντιμετώπιση του ενοχλητικού φουσκώματος, ώστε να αισθανόμαστε πάντα ο καλύτερος εαυτός μας!

Μήπως φταίνε οι ορμόνες μας;

Καταρχάς, είναι σημαντικό να καταλάβουμε ότι αρκετές φορές αυτή η αίσθηση φουσκώματος και ο τυμπανισμός προέρχεται από τις γυναικείες μας ορμόνες. Πριν την περίοδο, και ειδικά σε όσες από εμάς υποφέρουν από PMS ( δηλ το σύνδρομο που προκαλεί έντονα συμπτώματα πριν την περίοδο όπως πρήξιμο στο στήθος και την κοιλιά, ζαλάδες, πονοκεφάλους κλπ), τέτοιου είδους φουσκώματα και αίσθηση δυσφορίας είναι πολύ συνήθη, εξαφανίζονται όμως με το τέλος της περιόδου. Πίνετε αρκετά υγρά, τρώτε υγιεινά και φροντίστε να είστε σε ήρεμη και χαλαρή ψυχολογική κατάσταση.

Τροφικές δυσανεξίες

Είναι σημαντικό, ειδικά όσο μεγαλώνουμε, να ¨ακούμε¨τον οργανισμό μας και να αφουγκραζόμαστε τις ανάγκες του. Στη δική μου περίπτωση, μετά τα 30 περιόρισα σημαντικά τα γαλακτοκομικά και μαντέψτε! Η φουσκωμένη μου κοιλιά, ως διά μαγείας, ελλατώθηκε σημαντικά. Εσάς, μήπώς σας δημιουργεί δυσάρεστα συμπτώματα η κατανάλωση κάποιου φαγητού; Συνήθης ύποπτοι είναι οι όσπρια , τα γαλακτοκομικά, η γλουτένη και κάποια λαχανικά, το καλύτερο όμως είναι να κρατήσετε ένα ημερολόγιο λίγων εβδομάδων με το τι καταναλώνετε και πως αισθάνεστε στη συνέχεια, ώστε να εντοπίσετε αυτά που πραγματικά σας ενοχλούν και προκαλούν το πρήξιμο και τη δυσφορία.

Οι πειρασμοί μας περιτριγυρίζουν

Ας περιορίσουμε τους γλυκούς και αλμυρούς πειρασμούς. Η αυξημένη κατανάλωση αλατιού και ζάχαρης συμβάλει καθοριστικά στην κατακράτηση υγρών και το φούσκωμα, εκτός των υπολοίπων δυσάρεστων επιπτώσεων που έχει στην υγεία. Ελαττώστε τα, λοιπόν, όσο μπορείτε!

Έντονο στρες, και κυρίως μακροχρόνιο

Ναι, καλά ακούσατε, το άγχος είναι τόσο κακό για τη συνολική υγεία που ακόμη και για τα περιστασιακά φουσκώματα ευθύνεται, καθώς αναταράσει την ορμονική ισορροπία του οργανισμού. Μου το έχουν επισημάνει όλοι οι διαιτολόγοι που έχω επισκεφθεί.

Μειωμένη κατανάλωση υγρών, φρούτων και λαχανικών

Είναι απαραίτητα σε κάθε ηλικία. Είτε τα καταναλώνουμε ολόκληρα είτε σε μορφή χυμού ή smoothies ενισχύουν τον οργανισμό μας με πολύτιμες βιταμίνες και του παρέχουν την ενυδάτωση που χρειάζεται. Εδώ, μην είστε εγκρατείς, καταναλώστε άφοβα!

Έλλειψη άσκησης

Ας σηκωθούμε από την καρέκλα και τον καναπέ και ας κινηθούμε. Από τη συστηματική γυμναστική μέχρι το να είμαστε απλά δραστήριοι στην καθημερινότητά μας, ό,τι και να επιλέξουμε μόνο θετικά αποτελέσματα θα έχει καθώς θα μας κάνει να νιώσουμε ευεξία αλλά και θα βοηθήσει στην σωστή λειτουργία του εντέρου.

Έλλειψη ύπνου

Αχ, αυτός ο ύπνος! Τόσο πολύτιμος και τόσο δύσκολο να τον απολαύσουμε με την καθημερινότητα που έχουμε… Αν σκεφτείτε, όμως, πόσο σημαντικό είναι να “φορτίζουμε” τον οργανισμό μας, να του δίνουμε την ευκαιρία να κάνει ένα διάλειμμα από την τόσο απαιτητική μέρα μας και να ανασυγκροτήσουμε σώμα και μυαλό για να είμαστε έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε την καθημερινότητά μας, τότε είμαι σίγουρη ότι όλοι θα δώσουμε στον ύπνο και την ξεκούρασή μας την προτεραιότητα που απαιτείται.