Άννα Σκουλαρίκη
A story to tell…

Η αλήθεια είναι ότι επέμεινα πολύ μέχρι να πείσω την συντακτική ομάδα του a spoon of SUGAR να γράψω ένα άρθρο για το mindfulness. Είχαν αρκετούς ενδοιασμούς (και δικαιολογημένα!) αφού δεν είμαι ούτε life coach, ούτε ψυχολόγος για να διεισδύσω δημοσίως σε τόσο αχαρτογράφητα νερά. Άσσος στο μανίκι μου αποδείχτηκε η προσωπική μου εμπειρία συν το γεγονός ότι το trend του mindfulness-awareness γιγαντώνεται παγκοσμίως. Και κάπως έτσι, πήρα την πολυπόθητη έγκριση!

Mindfulness, κατά τα αγγλο-ελληνικά λεξικά, σημαίνει φροντίδα, επιμέλεια. Η ελληνική απόδοση που κυκλοφορεί ευρύτερα αναφέρει το mindfulness ως ενσυνείδηση ή ενσυνειδητότητα, ερμηνεία που κατά την άποψη μου ταιριάζει ιδανικότερα στο αποτέλεσμα της φροντίδας/επιμέλειας του νου παρά στην όλη διαδικασία.

Συναντήθηκα με την ποιότητα του mindfulness, πριν από ένα χρόνο περίπου. Η ζωή μου κυλούσε φυσιολογικά (εργασία, οικογένεια, κοινωνική ζωή) μα ένιωθα αυξημένο στρες-άγχος και μία διαρκή αίσθηση ότι όλο και κάτι μου διαφεύγει. Άμα προσθέσουμε την έλλειψη συγκέντρωσης και την αφηρημάδα, φαντάζεστε πόσες δυσκολίες αυτο-δημιουργούσα και πόση κατασπατάληση ενέργειας έκανα. Ώσπου, ένα βράδυ, ενώ περίμενα το manicure μου να στεγνώσει και ξεφύλλιζα κάποιο γυναικείο περιοδικό, ένα άρθρο τράβηξε την προσοχή μου. Μέσα από απλές τεχνικές και παραδείγματα για να φτάσεις στην κατάσταση ο νους να ενεργεί συνειδητά και όχι ασυνείδητα, υποσχόταν άμεσα αποτελέσματα στη μείωση του άγχους και στην κατάκτηση εσωτερικής ευδαιμονίας. Από την επομένη κιόλας ξεκίνησα να εκπαιδεύω τον εαυτό μου στην πρώτη συμβουλή που έδινε.

“Ό,τι και αν κάνεις, κάν’το με όλες τις αισθήσεις σου. Ακόμα και το πιο απλό, όπως το πλύσιμο των πιάτων”

Όπερ και εγένετο. Όταν ήμουν με τα παιδιά μου δεν άφηνα τίποτα να μου αποσπάσει  την προσοχή, όταν έκανα ντους προσπαθούσα να καταλαβαίνω στο δέρμα μου την όποια διαφορά θερμοκρασίας, όταν συνομιλούσα με κάποιον συνάνθρωπο, όσο βαρετός κι αν ήταν, του έδινα την αμέριστη προσοχή μου κ.α. Ζούσα, με λίγα λόγια, το παρόν ως το μέγιστο δώρο και μέσα σε κυριολεκτικά 2 ημέρες ήμουν ξανά ένας δεκτικός και χαμογελαστός άνθρωπος! Με την πάροδο του χρόνου παρατηρούσα και άλλες βελτιώσεις. Οι αποφάσεις μου ήταν πια πιο ξεκάθαρες, η συγκέντρωση μου επανερχόταν, ελάφρυναν πολλές μου σχέσεις, γεγονότα του παρελθόντος έπαψαν να με επηρεάζουν και το μέλλον (όταν κάπου-κάπου με απασχολούσε) το ατένιζα με μια σίγουρη αισιοδοξία. Και το πιο σημαντικό, στο τέλος της ημέρας ήξερα ότι είχα ζήσει στο fullest τις πράξεις μου και τις καταστάσεις και ότι δε μου είχε διαφύγει τίποτα.

To mindfulness έχει πολλές τεχνικές, όπως ο διαλογισμός, για να μας επαναφέρει στις εργοστασιακές μας ρυθμίσεις και στο παρόν. Ένα παρόν που γλιστράει από τα χέρια μας με αυτόν τον ταχύτατο ρυθμό που ζούμε και που τα προβλήματα, οι προβληματισμοί και οι ανασφάλειες μας απαγορεύουν και θολώνουν τα θέλω μας.



Μέσω ιντερνετ, βιβλίων και σεμιναρίων που διοργανώνονται και στη χώρα μας, θα βρείτε σίγουρα τη συνταγή που ταιριάζει στο προφίλ σας.