Αλεξάνδρα Παπαγιαννάκου
Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής

Το SUP ήρθε  για να μείνει! Κάθε καλοκαίρι, μα ακόμα και καθ’όλη την διάρκεια του χειμώνα, υπάρχει πολύς κόσμος στην Ελλάδα που ασχολείται με το SUP.
Mέχρι πριν μερικά χρόνια δεν ξέραμε καλά-καλά πώς προφέρεται, τώρα όλο και περισσότεροι, όχι μόνο δοκιμάζουν SUP (Stand Up Paddle), αλλά αγοράζουν σανίδες, βολτάρουν στη θάλασσα και σε λίμνες, εξερευνούν παραλίες, συμμετέχουν ακόμα και σε αγώνες. Οι παραλίες και οι λίμνες της Ελλάδας είναι ιδανικές για SUP επειδή υπάρχουν σε αφθονία και τα νερά τους είναι αρκετά ήρεμα.

«Το SUP για εμένα σημαίνει ελευθερία»  

Είσαι εσύ, η σανίδα, το κουπί σου και η θάλασσα. Νιώθεις τη θάλασσα, είσαι πιο ψηλά απ’ όλους και βλέπεις καλύτερα τον βυθό.

Το SUP ξεκίνησε στη Χαβάη από τους surfers που δεν μπορούσαν να μείνουν μακριά από το νερό, ακόμα και όταν δεν είχε κύμα – έπαιρναν ένα κουπί και όργωναν τη θάλασσα με τη σανίδα. Απευθύνεται σε όσους είναι από 6 χρονών και πάνω, με την προϋπόθεση να ξέρουν κολύμπι. Δεν υπάρχει όριο ηλικίας , υπάρχει μόνο σεβασμός και αγάπη για την θάλασσα.
Τα πιτσιρίκια που κάνουν SUP  τα καταφέρνουν πιο εύκολα από τους μεγαλύτερους, γιατί δεν έχουν την αίσθηση του φόβου, το βλέπουν σαν παιχνίδι και το πιάνουν με την πρώτη. Αν τους δώσεις το κίνητρο να ξεπεράσουν τον φόβο του βάθους, δεν τους σταματάει τίποτα και θέλουν συνέχεια να εξερευνούν.

Το βασικό εργαλείο του SUP, είναι η σανίδα. Μοιάζει με αυτή του σερφ ενώ τα μεγέθη της ποικίλλουν, ανάλογα με το ύψος και το βάρος του ανθρώπου που συμμετέχει.

Image by Sup_port

Τι είναι το SUP

«Το SUP είναι τρομερή γυμναστική»

Είναι ένα full body workout.
Βλέπεις πολύ γρήγορα γράμμωση στο σώμα σου γιατί ενεργοποιούνται όλοι οι μύες. Ως άθλημα, έχει την ποιότητα να σε κάνει να χαλαρώνεις από τα καθημερινά άγχη. Είναι και μέσο κοινωνικοποίησης για όσους δεν μπορούν και πολύ την απομόνωση του κορωναϊού, καθώς γνωρίζεις πολύ κόσμο πάνω στο SUP σου! Ακόμα, μπορείς να πάρεις την σανίδα σου και να εξαφανιστείς σε απόμερες παραλίες. Αυτό για τους λάτρεις της περιπέτειας και της εξερεύνησης.

Ένα μάθημα SUP διαρκεί περίπου μία ώρα.
Λίγη εισαγωγική θεωρία στη στεριά, βάζουμε το σωσίβιο και ξεκινάμε!
Τα πρώτα μαθήματα γίνονται πάνω σε σανίδες για αρχάριους. Τα σανίδια για αρχάριους είναι πιο εύκολα, καθώς είναι μεγάλα και φαρδιά.

Στα μαθήματα SUP φοράμε τα μαγιό μας, αν είναι καλοκαίρι,μα αν κάποιος δεν αισθάνεται άνετα με το μαγιό του πάνω στη σανίδα, μπορεί να φορέσει ένα σορτσάκι και μια μπλούζα. Υπάρχουν στο εμπόριο μπλούζες από ειδικό υλικό λίκρα με αντηλιακή προστασία, που στεγνώνουν πολύ εύκολα και μπορείτε να τις προμηθευτείτε στα μαγαζιά αθλητικών ειδών. Το χειμώνα φοράμε ειδικές στολές και ειδικά παπούτσια.

Καλό θα είναι τα μαθήματα να γίνονται το πρωί ή το απόγευμα, για να μην είναι ο ήλιος δυνατός.
Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων πρέπει να μη φυσάει και να μην υπάρχει ιδιαίτερος κυματισμός. Ιδανική συνθήκη είναι η θάλασσα να είναι λάδι.

Image by Sup_port

SUP Yoga

Υπάρχει και η sup yoga. Δηλαδή να κάνεις yoga on board .Oι στάσεις είναι πιο απαιτητικές, επειδή βρίσκεσαι πάνω σε μια σανίδα. Αυτό σημαίνει ότι βελτιώνεται ακόμα περισσότερο η ισορροπία σου και γυμνάζεσαι ακόμη περισσότερο. Τώρα που είναι καλοκαίρι και οι περισσότεροι βαριούνται να κουβαλάν το yoga mat τους το οποίο και λερώνεται πιο εύκολα στους εξωτερικούς χώρους, δίνει ένα έξτρα κίνητρο για γυμναστική. Και είναι ακόμα πιο ευεργετική, γιατί γίνεται στη θάλασσα.

Η yoga πάνω στο SUP λέγεται ότι «ανακαλύφθηκε» όταν οι αθλητές έκαναν το ζέσταμά τους πάνω στη σανίδα. Από εκεί οι δάσκαλοι της yoga πήραν την ιδέα και το SUP yoga γεννήθηκε. Πλέον έχει δημιουργηθεί μια παγκόσμια κοινότητα που κάνει SUP και SUP yoga όπου υπάρχει νερό, ακόμα και σε πισίνα! 

Πάνω στο SUP μπορείς να κάνεις σχεδόν όλα τα είδη yoga. Αυτό εξαρτάται από την ιδιοσυγκρασία του κάθε δασκάλου και το επίπεδο των μαθητών ( φαντάσου ότι  μπορείς να κάνεις μέχρι και acro yoga! ). Δεν είναι απαραίτητο να γνωρίζεις yoga ή SUP από πριν. «Απλώς, αν έχεις ξανακάνει SUP, είναι πιο εύκολο να καταλάβεις πώς ισορροπεί η σανίδα.  Και να πέσεις, θα πέσεις στη θάλασσα, και το πολύ-πολύ να δροσιστείς!!»
«Θέλει σίγουρα μεγαλύτερη συγκέντρωση, γιατί δεν πατάς σε κάτι σταθερό. Αλλά όσο περισσότερο κάνει κάποιος sup yoga, τόσο περισσότερο εξελίσσεται και πετυχαίνει ακόμα πιο δύσκολες θέσεις”.

Σίγουρα δεν είμαστε Χαβάη, αλλά με την σανίδα του SUP μπορείς εύκολα να παίξεις με τα μικρά και τα μεγάλα κύματα και να διασκεδάσειςμε την ψυχή σου. Η Ελλάδα έχει μέρη που “βγάζουν” ωραία κύματα για να μπορέσουν να “τσουλισουν” ακόμα και αρχάριοι. Γνωστά μέρη είναι η Τήνος και η Ικαρία. Αλλά και στην Πελοπόννησο μπορείς να ευχαριστηθείς SUP όπως και στην Πάργα. Στη Αττική με νότια μπορείς να κάνεις SUP surf στη Βουλιαγμένη και με βόρεια σε παραλίες της Λούτσας. 

Μπες και εσύ στη SUP-MANIA και ανέδειξε το super κορμί και το super μαύρισμα που θα αποκτήσεις! 

Και μην ξεχάσεις να δηλώσεις συμμετοχή στον διαγωνισμό μας για δωρεάν μαθήματα SUP στo Πόρτο Ράφτη! Δήλωσε έγκαιρα συμμετοχή στο SUP contest.




Κεντρική φωτογραφία: Sup_port