Υπάρχουν tips και hacks για τα πάντα. Από μυστικά για το μακιγιάζ μέχρι τρόπους για να γίνουμε πιο παραγωγικοί. Όλοι θέλουμε να γνωρίζουμε τρόπους για να κάνουμε την ζωή μας πιο εύκολη και όμορφη. 

Σήμερα, θα μιλήσουμε για απλά κόλπα που μπορούν να βοηθήσουν την ψυχική και σωματική ευεξία μας. Θα εστιάσουμε στο πώς μπορούμε στην καθημερινότητα μας με μικρά βήματα να είμαστε πιο ισορροπημένοι (για παράδειγμα, ο χρόνος που αφιερώνουμε στην εργασία μας) ώστε να καταφέρουμε να υιοθετήσουμε έναν πιο υγιή και ισορροπημένο τρόπο ζωής τόσο για την ψυχή όσο και για το σώμα. 

Αυτά είναι τα αγαπημένα μου tips και είναι αυτά που χρησιμοποιώ εγώ για να νιώθω όμορφα μέσα και έξω:

Tip #1

Με το που ανοίξεις τα μάτια σου, πριν τσεκάρεις το κινητό σου το πρωί, σκέψου 3 πράγματα που θέλεις να πετύχεις εκείνη την μέρα και δώσε μια υπόσχεση στον εαυτό σου, ότι θα καταφέρεις να τα φέρεις εις πέρας και να τα ολοκληρώσεις. Θα σου φανεί αστείο στην αρχή, αλλά  βοηθάει πολύ να πεις αυτά τα 3 πράγματα δυνατά να τα ακούσεις. 

Tip #2

Κρατά ημερολόγιο που θα γράφεις σκέψεις, ιδέες, στόχους, λίστες. Εμπιστεύσου με!

Tip #3

Ξεκινά να χρησιμοποιείς τον κανόνα του 5 επι 5. Αν κάτι δεν πρόκειται να έχει σημασία σε 5 χρόνια από τώρα, μην ξοδέψεις ανησυχία και στεναχώρια πάνω από 5 λεπτά. Αυτό είναι μια ευγενική και γλυκιά υπενθύμιση για να μην ταλαιπωρείς το μυαλό σου με ανούσια πράγματα. Είναι μια υπενθύμιση για να σταματήσεις επιτέλους να υπεραναλύεις.

Tip #4

Πριν ξεκινήσετε να τρώτε με την οικογένεια σου, ρωτά τους να σου πουν 1 καλό και 1 κακό πράγμα που τους συνέβη μέσα στην ημέρα. Αν μένεις μόνος, μην διστάσεις να κάνεις το ίδιο στον εαυτό σου.

Tip #5

Διαμόρφωσε τον χρόνο σου έτσι ώστε να βρίσκεις τουλάχιστον 10 λεπτά το πρωί και 10 λεπτά το βράδυ αποκλειστικά για τον εαυτό σου. Με αυτόν τον τρόπο θα καλυτερέψεις την ρουτίνα σου. Το πώς αρχίζεις και τελειώνεις την ημέρα σου παίζει καθοριστικό ρόλο. Φρόντισε να μην το παραλείψεις αυτό.

Tip #6

Ξεκινά να αποδέχεσαι τα κομπλιμέντα που σου δίνονται. Δεν εννοώ να τα ‘κυνηγάς’ ή να ‘διψάς’ για αυτά. Μην φτάσεις σε αυτό το σημείο υπερβολής. Εννοώ να τα απολαμβάνεις και να τα χαίρεσαι και να παρατηρείς πώς σε κάνουν να αισθάνεσαι όταν τα λαμβάνεις.

Tip #7

Μιας που μιλάμε για κομπλιμέντα, ένας από τους πιο εύκολους τρόπους να κανείς boost την διάθεση σου είναι να κανείς κάτι για τον άλλον. Αυτό το κάτι μπορεί να είναι οτιδήποτε. Από κάτι πολύ μικρό, όπως για παράδειγμα, να στείλεις ένα γράμμα σε έναν φίλο σου που μένει μακριά, μέχρι κάτι πολύ μεγάλο, όπως για παράδειγμα, να κανείς μια δωρεά ή κάποιον εθελοντισμό.

Tip #8

Άρχισε να γιορτάζεις και τις μεγάλες αλλά και τα μικρές νίκες στην ζωή σου. Υπενθύμιζε στον εαυτό σου να ζει την κάθε στιγμή και αναγνώριζε και παραδέξου τα κατορθώματα σου. Αλλιώς θα ανοιγοκλείσεις τα μάτια σου και θα έχουν περάσει τα χρόνια και θα ευχόσουν να είχες σταματήσει λίγο νωρίτερα, για να απολαύσεις την διαδρομή. Εξάλλου, αυτό που μετράει είναι η διαδρομή του ταξιδιού και όχι ο προορισμός.

Tip #9

Υιοθέτησε τη συνήθεια να φεύγεις από το σπίτι σου 5 λεπτά νωρίτερα για τα ραντεβού σου. Αυτός ο extra χρόνος θα σου επιτρέψει να φτάσεις στον προορισμό σου όχι μόνο νωρίτερα αλλά και με πολύ λιγότερο άγχος. Αυτός ο extra χρόνος θα σου επιτρέψει να εγκλιματιστείς με τον χώρο και με τα άτομα. Αυτός ο extra χρόνος θα σε προετοιμάσει να μπεις έτοιμος και ‘διαβασμένος’ στο ραντεβού σου. Νομίζω πως είναι ό,τι χειρότερο όταν τρέχεις τελευταία στιγμή για το ραντεβού σου και μπαίνεις κατευθείαν στο χώρο χωρίς να έχεις πάρει κάποια ανάσα και χωρίς να είσαι ψύχραιμος. Οπότε κάνε στον εαυτό σου αυτή τη χάρη.

Tip #10

Κάνε προετοιμασία των γευμάτων όλης της εβδομάδας. Προετοίμασε τα γεύματα της εβδομάδας σου από την Κυριακή. Εμπιστεύσου με, θα ξυπνήσεις την Δευτέρα και θα νιώθεις πιο παραγωγικός και θα κανείς το υπόλοιπο της εβδομάδας να φαίνεται πιο ομαλό, σε σχέση με εκείνο που θα παράγγελνες και χάλαγες λεφτά το βράδυ που θα ένιωθες κουρασμένος να μαγειρέψεις.

Tip #11

Περιόρισε την αλληλεπίδραση και επικοινωνία σου με τους ανθρώπους που σου ρουφάνε την ενέργεια, που βρίσκονται συνέχεια σε κακή διάθεση, που σε πνίγουν και σε μαυρίζουν. Όσο πιο γρήγορα το συνειδητοποιήσεις αυτό και ξεκινήσεις να το κανείς, τόσο πιο γρήγορα θα νιώσεις lighter και brighter και θα έχεις χώρο και χρόνο μόνο για πράγματα και ανθρώπους που σε πηγαίνουν μπροστά και σε κάνουν καλύτερο.

Tip #12

Αγόρασε reusable water bottles για να μετράς τα hydration levels σου καθε μέρα. Θα είσαι περήφανος/η με τον εαυτό σου όταν βλέπεις ότι πίνεις ικανοποιητικές ποσότητες νερού μέσα στην μέρα σου. Τα small wins είναι αυτά που κάνουν την μεγάλη διαφορά στην συνολική σου διάθεση και αυτοπεποίθηση.

Tip #13

Εστίασε σε όλα τα green flags που έχεις στην ζωή σου και στους ανθρώπους που περιβάλλεσαι. Δυστυχώς μας είναι πιο εύκολο δώσουμε σημασία και να τονίσουμε τα red flags και να γκρινιάζουμε ή να αναφέρουμε πράγματα που μας ενοχλούν και αυτό είναι λάθος. Αντίθετα, δοκίμασε να ρυθμίσεις τον εγκέφαλο σου να αποκτήσει ένα θετικό mindset και να ξεκινήσει να λαμβάνει υπόψιν του τα θετικά σημάδια και τις πιο healthy συνήθειες για την ζωή.

Tip #14

Χαμογέλα! Είναι το καλύτερο δώρο που μπορείς να κάνεις στον εαυτό σου και στους γύρω σου!




Η Χρυσάνθη Νικολαΐδου αποφοίτησε από το τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης στο Ρέθυμνο. Είναι κάτοχος Άδειας Ασκήσεως Επαγγέλματος και ενεργό μέλος του Συλλόγου των Ελλήνων Ψυχολόγων. Έχει εκπαιδευτεί στην Συστημική Ψυχοθεραπεία και Συμβουλευτική, ενώ έχει ειδικευτεί στις Αγχώδεις Διαταραχές και συγκεκριμένα στο Μετατραυματικό Στρες με την μέθοδο EMDR. Συμμετέχει ενεργά σε επιμορφωτικά σεμινάρια και συνέδρια ώστε να βρίσκεται πάντα στο πλαίσιο της δια βίου μάθησης και εκπαίδευσης και παράλληλα εργάζεται ως Ψυχολόγος εθελοντικά και έμμισθα.

Μπορείτε να την βρείτε στη σελίδα της στο instagram @nikolaidou_chris_psychologist




Κεντρική φωτογραφία: Alexa Suter on Unsplash